Thursday, August 9, 2012

Menunggu & Mencari

Salam...
korang pernah menunggu?? tak kira lah tunggu apa pun... penat tak menunggu 2?? mungkin tenaga tak keluar tp otak memang sakit... seksa sgt2... aku tak suke menunggu... tp biasanya orang akan tunggu aku.. haha... jahatnya aku ni... kadang-kadang je ok.. bukan selalu... :D

mencari.. korang mesti pernah mencari kan.. tak kisah la apa yang dicari tp memang tak best buat benda ni... guna tenaga... kalau barang biasanya salah letak lah... ada je puncanya... pening kepala mencari.. kadang-kadang kalau tak cari ada je depan mata...aku paling tak suke mencari... sakit otak woooo....

Menunggu & Mencari....
Dalam hidup..
dua-dua ni ada kaitan dalam hidup... kita mencari kebahagian tapi perlu menunggu untuk tibanya saat itu.. sebelum bahagia mesti ada duka kan... kerja separuh mati baru boleh kaya... macam tu lah hidup.. macam cuaca... panas sebelum hujan..

Dalam pelajaran...
kita kena belajar baru boleh berjaya.. exam.. assgmnt... baru dapat result kan.. then menunggu pulak kerja... sebelum tu kena mencari jawatan kosong.. kaitan tetap sama... saling berkaitan.. kalau tak cari ingt kerja boleh datang sendiri ke.. lainlah company tu kroni sendiri punya.. memang mudah lah....

Dalam cinta..
kita menunggu siapakah bakal MR/MRS RIGHT kita... kita mencari dan terus mencari calon terbaik.. kita bertemu si penipu.. kaki ayat.. curang.. macam-macam perangai.. sehinggalah PASANGAN DAMBAAN HATI di temui.. masa tu tuhan sahaja yang tahu betapa bahagianya kita kan... jadi tetap  menunggu dan mencari kan...

aku?? aku mengunggu dia melamar aku menjadi surinya.. tp ntah bila... sebab dia tak pernah meluah walau sezarah rasa cinta pada aku.. mungkin aku perlu mencari lagi... atau aku cuma menunggu... andai dia bertemu surinya.. aku redha.. bermakna tiada jodoh antara kita...

No comments: